Corsair sjösätter tangentbordet K60 RGB Pro

Permalänk
Melding Plague

Corsair sjösätter tangentbordet K60 RGB Pro

Borstad aluminium, Cherry Viola-brytare och RGB-belysning till det facila priset 89,99 USD – om du bor i Nordamerika.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Snygg, men jag har gett upp på Corsair helt.

Haft 3 st K55 som alla dog på samma sätt, en knapp i taget slutade fungera. Vilket är synd, för jag gillar verkligen looken.

Permalänk
Medlem

Litar inte längre på Corsairs tagentbord. I starten var det underbart, men sen 6 mån... så började färgen skrapa bort på tagenterna, jag fick 2 nya tagenter af Corsair USA supporten (inet ville skicka hela tagentbordet till retur, och det kunne jag inte vänta på, så jag kontaktade direkt USA Corsair och dom skickade då 2 nya tagenter), men det blev värre sen, för nu började tagenterna falla av och plasten bröt sönder. 1.5 år sen, så var stort sätt hela tagentbordet sönder, och jag kunne vända tagentbordet upp-ner så föll alla tagenter ur tagentbordet.

Tagentbordet i fråga var ett Corsair K70 LUX RGB ver. 2. Cherry MX red.

Nu är jag inte direkt känd för att massakrera tagentbord, innan K70'n hade jag ett Logitech G15 i hela 12 år innan det vittrade sönder, och nu har jag investerat i ett Logitech G915, så får vi se

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Snygg, men jag har gett upp på Corsair helt.

Haft 3 st K55 som alla dog på samma sätt, en knapp i taget slutade fungera. Vilket är synd, för jag gillar verkligen looken.

Jag väntar på mitt Corsair K55 och har inte läst nåt att knapparna skulle sluta fungera från andra köpare. Det va inte bara skräp under tangenterna som var orsaken?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vad är cherry viola brytare för några? Har inte hört talas om dem.

Permalänk
Inaktiv

Hm, betala nästan 1500 spänn för ett t-bord som inte ens har mediatangenter? Nä, tror inte det... Ingen windows lock-knapp heller, likt "föregångaren" K68 RGB har (vilken jag knappar på själv just nu.) Behöver inte borstad aluminium (känns bara kallt och jobbigt mot handen, och har på tidigare corsairbord haft ganska elakt skarpa kanter också), så det förefaller ett dåligt utbyte att ta bort användbara extraknappar och ersätta med meningslös, funktionslös aluminium.

Sedan skulle det uppskattas om nyhetsartikeln förklarade vad som är speciellt med cherry viola-brytare.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon132576:

Hm, betala nästan 1500 spänn för ett t-bord som inte ens har mediatangenter? Nä, tror inte det... Ingen windows lock-knapp heller, likt "föregångaren" K68 RGB har (vilken jag knappar på själv just nu.) Behöver inte borstad aluminium (känns bara kallt och jobbigt mot handen, och har på tidigare corsairbord haft ganska elakt skarpa kanter också), så det förefaller ett dåligt utbyte att ta bort användbara extraknappar och ersätta med meningslös, funktionslös aluminium.

Sedan skulle det uppskattas om nyhetsartikeln förklarade vad som är speciellt med cherry viola-brytare.

Winlock finns genom en funktionsknappkombo.

Mer om Viola hos Cherry för den hugade: https://www.cherry-switches.com/cherry-viola-switch.html

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Winlock finns genom en funktionsknappkombo.

Mer om Viola hos Cherry för den hugade: https://www.cherry-switches.com/cherry-viola-switch.html

Alltså en budgetswitch enligt Cherry själva. Då känns det ju högst orimligt att betala 1.490.- för detta tangentbord.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Alltså en budgetswitch enligt Cherry själva. Då känns det ju högst orimligt att betala 1.490.- för detta tangentbord.

Allt över 1k är överpris för ett tangentbord IMHO.

Köpte mitt Gigabyte Osmium (Cherry MX Red) för 600kr, vilket är ett acceptabelt pris för ett mekaniskt tgb.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

kan de släppa ett utan rgb så blir det 500 kr billigare...

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att testa Viola-brytarna, men det får tydligen vänta lite till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Jag väntar på mitt Corsair K55 och har inte läst nåt att knapparna skulle sluta fungera från andra köpare. Det va inte bara skräp under tangenterna som var orsaken?

Nää. Googlar man så tycker jag ser en del som har haft samma problem, dock verkar alla inlägg från de som haft problem vara från 2018 eller innan, samtidigt som jag hade det. Kanske blivit löst nu i så fall tänker jag. Sen om man ska vara lite självkritisk så hade jag nog extrem otur bara som fick samma fel flera gånger, men det är tillräckligt för att inte vilja ha dom igen.

Hade dom inne på garanti hos Netonnet, som egentligen har policy att bara byta ut varorna direkt i butiken om de är såpass billiga som K55 är. Men de informerade att Corsair har egna regler, och allt SKA in till dom. Så jag fick vänta 3 veckor medans det skickades in.. För att sen bli kontaktad om att "okej du får ett nytt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Nää. Googlar man så tycker jag ser en del som har haft samma problem, dock verkar alla inlägg från de som haft problem vara från 2018 eller innan, samtidigt som jag hade det. Kanske blivit löst nu i så fall tänker jag. Sen om man ska vara lite självkritisk så hade jag nog extrem otur bara som fick samma fel flera gånger, men det är tillräckligt för att inte vilja ha dom igen.

Hade dom inne på garanti hos Netonnet, som egentligen har policy att bara byta ut varorna direkt i butiken om de är såpass billiga som K55 är. Men de informerade att Corsair har egna regler, och allt SKA in till dom. Så jag fick vänta 3 veckor medans det skickades in.. För att sen bli kontaktad om att "okej du får ett nytt."

Ok, får hoppas att Corsair uppdaterat knapparna så att dom håller bättre. Vill inte ha betalat för en massa skit

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon134512:

Nää. Googlar man så tycker jag ser en del som har haft samma problem, dock verkar alla inlägg från de som haft problem vara från 2018 eller innan, samtidigt som jag hade det.

Har som sagt en K68, vilken jag köpte när den var rätt så ny när det nu var. E-tangenten flagnar litegrann, och fästet till en av de andra knapparna (minns inte vilken) sprack litegrann. Knappen har trillat loss/hamnat på sniskan ett par gånger när man tryckt snett på den, men det är inte så farligt. Den sitter fast ändå än så länge.

Verkar vara litet väl spröd plast i förhållande till hur tunn den är på sina ställen i det där plus-formade fästet.

Detta nya T-bord, vill ju inte betala 1500 för budgetswitchar heller, även om de verkar ha två nivåer av motstånd. Gillar inte de linjära brytarna i K68. Skulle helst ha någon som klickar lite lagom, typ MX brown (vicke underbart namn, Cherry... lol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ah, "value market". Det blir en bra minnesregel: Cherry Crapola.

Visa signatur

5950X, 3090